500 uutta vuokrasopimusta

Elo-syyyskuun vaihteessa ylioppilaskylässä on muuttoruuhka huipuissaan. Syyskuusta alkavia vuokrasopimuksia on solmittu lähes 500 kappaletta Jyväskylän yliopiston opiskelijoiden kanssa. Ensimmäiset muuttajat saapuvat lauantaina 29.8., joilloin onkin odotettavissa muuttoautojen sumaa Kortepohjaan. Muuttoauton voi parkkeerata lastin purkamisen ajaksi asuintalonsa eteen Muutto käynnissä -kyltin kanssa. Auto pitää siirtää talon edestä pois, kun lasti on saatu purettua. Autojen pysäköiminen ylioppilaskylässä on sallittu vain niille erikseen merkatuille paikoille. Pysäköiminen ylioppilaskylän parkkialueelle vaatii pysäköintiluvan, vain erikseen merkityille vieraspaikoille voi pysäköidä ilman lupaa. Ylioppilaskylän lähettyvillä on esim. kiekkopaikkoja, joille muuttoautoja voi parkkeerata.

Uudet asukkaat noutavat avaimensa JYY Asukaspalveluista (katso poikkeavat aukioloajat tästä) ja saavat samalla ylioppillaskylässä asumiseen liittyviä ohjeita. Uuden asukkaan kannattaa lukea jo ennakkoon läpi nettisivuiltamme löytyvä Asumisohje, samoin kuin Usein kysytyt kysymyksetkin. Asumisohjeeseen on koottu tärkeimpiä asumiseen liittyviä neuvoja ja käytäntöjä.

Osa syyskuun asunnoista vapautuu vasta kuun ensimmäinen päivä, joten osalla uusista asukkaista on mahdollista noutaa avaimensa siksi vasta tiistain 1.9. iltapäivän aikana.

Toivotamme kaikki uudet asukkaat lämpimästi tervetulleiksi Kortepohjan ylioppilaskylään!