A-talon ympäristön pihatyöt edistyvät – asfaltointia tehdään maanantaina 11.6.!

Toukokuun alussa asuinkäyttöön otetun A-talon pihatyöt valmistuvat sopimuksen mukaisesti aikataulussa 29.6. mennessä. Tämän viikon aikana viimeistellään pyöräkatosta ja sen ympäristöä, ensi viikon maanantaina puolestaan tehdään asfalttityöt.

A-talon sivustalla tehtävä asfaltointi käynnistyy klo 07 ja saadaan pääosin valmiiksi päivän aikana. Asfaltin levitystyö tehdään työmaa-aitojen sisäpuolella, mutta isot kulkuneuvot liikkuvat myös Kylän päähuoltoväylällä päällystystyön kestäessä. Asukkailta toivotaan varovaisuutta piha-alueella liikuttaessa sekä ymmärtämystä asfaltin levityksestä syntyvää mahdollista hajuhaittaa kohtaan.

Kesäkuun aikana toteutetaan piha-alueella lisäksi istutuksia, nurmetuksia ja laatoitustöitä, sekä merkitään kulkureittejä. A-talon pyörävaraston valmistuttua asukkaat pääsevät siirtämään pyöränsä niille kuuluville paikoille. A-talon pyörävarasto jäi ikävästi aikataulusta jälkeen tavarantoimittajan laiterikon vuoksi, mutta ongelmat on nyt saatu korjattua ja varaston sivusäleitä asennetaan parhaillaan.

A-talon sivustan viihtyisyyttä parantamassa nähdään jatkossa myös jo asennettu pihaliikuntateline sekä rakennusliike Veljekset Tynkkynen Oy:n vuonna 1975 ylioppilaskylään lahjoittama Eskon puumerkki –veistos.